Selasa, 2 Jun 2015

PROGRAM DIAMBANG RAMADHAN

Sabtu 3 Mei 2015 bertempat di jalan IP 10 berhadapan padang permainan TIP telah berlangsung satu lagi program berbentuk keilmuan anjuran Biro Hal Ehwal Wanita & Kebajikan (HAWA) Persatuan Penduduk Taman Iram Perdana (PPTIP) dengan kerjasama Jawatankuasa Perwakilan Penduduk (JPP) Zon 2. Pada kali ini program tersebut dipengerusikan oleh Taman Iram Perdana. ini adalah program sulung JPP semenjak penubuhannya pada awal tahun ini.

Pengisian program diisi dengan majlis ilmu ceramah perdana yang disampaikan oleh Al-Fathil Ustaz Azwan Hafiz bin Ahmed (Mantan Timbalan Qadhi daerah Klang) yang kini menjadi ustaz J-Qaf di Sekolah Kebangsaan Kampung Medan. Dengan cara penyampaian yang bertenaga dan mesra  keletah ustaz Azwan dapat menarik perhatian hadirin yang datang walaupun program tersebut diadakan pada waktu yang sungguh mencabar. Waktu 2:30 petang adalah waktu yang sungguh mencabar keimanan seseorang manusia untuk menghadiri majlis ilmu seperti itu. Dengan cuaca yang agak panas ustaz Azwan dapat menarik minat pengunjung mengikuti ceramahnya hingga ke akhir program kira-kira jam 5 petang.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa yang disampaikan oleh setiauasaha PPTIP En. Mohammad Azlan Bin Bastani dan diikuti dengan ucapan alu-aluan pengerusi JPP Zon Dato' Haji Nordin Bin Hj Selamat. Dalam ucapan beliau mengucapkan syabas dan tahniah kepada PPTIP Dan Ahli-Ahli Jawatankuasa JPPZ2 serta Pertubuhan Dakwah Kuala Langat atas penganjuran program petang tersebut.

Program diakhiri dengan penyampaian cenderahati yang disampaikan oleh Dato' Hj Nordin kepada Ustaz Azwan Hafiz dan pengerusi PPTIP En Tajol Arifin B Basri pula telah menyampaikan cenderahati kepada Dato' Hj. Nordin b Hj Selamat sebagai simbolik berterima kasih. Majlis diakhiri dengan para tetamu dan VVIP menikmati hidangan makanan yang disediakan oleh Biro HAWA PPTIP.



Ustaz Azwan Hafiz sedang menyampaikan ceramahnya yang bertajuk
"Diambang Ramadhan"



Khusyuk mendengar ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Azwan

Dato' Hj Nordin Menyampaikan Cenderahati kepada Ustaz
Azwan Hafiz 

Cenderahati disampaikan kepada dato' Hj Nordin oleh
Pengerusi PPTIP En Tajol Arifin Bin Basri sebagai tanda
penghargaan dan terima kasih 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan