Sabtu, 27 Jun 2015

SUKANEKA TIP 2015

31 Mei 2015 (Ahad) Bertempat dipadang permainan Taman Iram Perdana (TIP), Jalan IP 10 berlangsung satu lagi program tahunan Persatuan Penduduk Taman Iram Perdana (PPTIP) yang mana pada hari ini program sukaneka TIP kali ke-3 dilangsungkan dengan jayanya.

Program dirasmikan oleh YB Dato' Dr. Hj. Ahmad Yunus Bin Hj. Khairi, Exco Kerajaan Negeri Selangor merangkap ADUN Sijangkang. Sebagai simbolik perasmian YB Dato berkenan membuat gimmik pelancaran dengan disaksikan dan dikerumuni oleh anak-anak TIP.

Pelbagai acara telah disusun untuk dipertandingkan kepada semua penduduk dari berbagai peringkat umur. Hadiah-hadiah yang ditawarkan juga sungguh berpatutan dan bersesuaian untuk kegunaan seisi keluarga. Antara acara yang dipertandingkan 2 acara individu untuk setiap ketegori iaitu untuk ketegori kanak-kanak dari umur 6 tahun hingga 9 tahun, remaja dari umur 10 tahun hingga 18 tahun dan ketegori ibu bapa.. Manakala untuk acara berkumpulan pula sebanyak 4 acara untuk setiap ketegori. Rata-rata semua penduduk yang datang akan membawa pulang sekurang-kurangnya 2 hadiah diakhir program sukaneka berkenaan..

Semua penduduk yang hadir disediakan dengan sarapan pagi yang ditaja oleh MPP Zon-2 dan PPTIP dan makanan tenggahari juga disediakan untuk memudahkan mereka yang datang makan dan tidak perlu menyediakan masakan untuk makan tenggahari. Semua makanan ditanggung oleh MPP & PPTIP.

Beberapa orang AJK PPTIP sedang membuat persiapan padang untuk
SUKANEKA  yang akan dilangsungkan esok

Pendaftaran kehadiran dan teka biji betik oleh penduduk TIP

AJK Biro Sukan En Shamsul Bahari dibantu oleh AJK Biro Agama En Azizul
sedang menyediakan peralatan sukan baling belon berair..

AJK Hadiah bertungkuslumus menyusun dan menyeiakan persiapan
 hadiah agar penyampaian hadiah berjalan dengan lancar

Majlis Perasmiah oleh YB Dato' Dr. Ahmad Yunus Khairi
EXCO Kerajaan Selangor 
Gimmik pelancaran disempurnakan oleh YB Dato'

Sedia untuk acara kanak-kanak

Acara untuk bapa " Kupas limau kasturi"

Acara kaum ibu " Kupas Limau Kasturi"




Acara ibu " Carik-carik besambung jua"




Acara Remaja "Baling Belon Air"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan